ျပည္သူ႔ေခတ္ အယ္ဒီတာ
(ျမစ္ဆံုဆည္ စီမံကိန္းကို ရပ္ဆုိင္း လိုက္တာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒါဟာ တရုတ္ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈကို စိန္ေခၚ လိုက္တဲ့ ျဖစ္စဥ္အျဖစ္ အနက္ ေကာက္ယူၿပီး ၾကိဳဆိုၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္သူ႕ေခတ္ အယ္ဒီတာကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ ပထ၀ီႏုိင္ငံေရး အေျခအေနအရ ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ အဲဒီေလာက္ ရိုးစင္းမႈ မရိွႏုိင္ဘူး၊ တြက္ခ်က္ရမွာေတြ ရိွတယ္လို႔ ေအာက္တိုဘာလ (၂၇)ရက္ေန႔ထုတ္ ဂ်ာနယ္မွာ ေရးထားပါတယ္။)
၂၀၁၁ ေအာက္တိုဘာလ ၁၆ ရက္ေန႕ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္ေသာ ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ အိႏၵိယႏုိင္ငံသို႔ သြားေရာက္သည့္ သတင္းမ်ားႏွင့္ အတူ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ပူးတြဲ ေၾကညာခ်က္ တစ္ရပ္ကိုပါ ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႕ရသည္။ အဆိုပါ သတင္းစာမွာပင္ ျမန္မာတရုတ္ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေရးသားထားသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္ ေက်ာ္မ်ိဳးေနာ္၏ ‘ဘယ္သူဖ်က္ဖ်က္ မပ်က္ႏုိင္ပါၿပီ’ ေခါင္းစဥ္တပ္ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္လည္း ပါရွိသည္။
လူဦးေရ သန္းေပါင္း ၁၃၀၀ ေက်ာ္ ၁၂၀၀ ေက်ာ္ အသီးသီးရွိၾကသည့္ အိမ္နီးခ်င္း တရုတ္၊ အိႏိၵယႏုိ္င္ငံႀကီး ႏွစ္ခုႏွင့္ ဆက္ဆံမႈ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ လူဦးေရသန္းေပါင္း ၆၀ ဝန္းက်င္ရွိ ျမန္မာ၏ အေနအထားကို ထိုသတင္းစာ တစ္ေစာင္ျဖင့္ပင္ တစ္စြန္းတစ္စ ျမင္ေတြ႔ေနရသည္။
သတင္းစာ ႏွစ္မ်က္ႏွာ နီးပါးရွိသည့္ ပူးတြဲ ေၾကညာခ်က္တြင္ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ဘက္စံုစီမံကိန္း၊ ရိဒ္- တီးတိန္ ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး၊ အိႏၵိယ- ျမန္မာ- ထိုင္း သံုးႏုိင္ငံ ဆက္သြယ္မည့္ ႏိုင္ငံ ျဖတ္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး၊ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကား ေရေၾကာင္း ေလေၾကာင္းႏွင့္ ရထားလိုင္း၊ ဘတ္စ္ကားလိုင္း အဆက္အသြယ္မ်ား ထူေထာင္ေရး၊ ႏွစ္ႏုိင္ငံ အၾကား နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈ အပါအဝင္ ကုန္သြယ္ေရး၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား တိုးျမွင့္ေဆာင္ရြက္ေရး၊ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား က႑၊ ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓါတ္ေငြ႕က႑မ်ားတြင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ တိုးျမႇင့္ေရး၊ သမိုင္း၊ ေရွးေဟာင္း သုေတသန၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ပညာေရး၊ ေတးဂီတ၊ အားကစား၊ သတင္းမီဒီယာ က႑မ်ားတြင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေရး စသည္တို႔ အပါအဝင္ က႑ေပါင္း မ်ားစြာ၌ လက္တြဲ လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ သေဘာ တူညီခ်က္မ်ား ထားရွိခဲ့ၾကတာ ေတြ႕ရသည္။
လာမည့္ ႏွစ္မ်ားအတြင္း အဲသည္ သေဘာ တူညီခ်က္မ်ားသာ ျပည့္ျပည့္ဝဝ အေကာင္အထည္ ေပၚလာခဲ့မည္ ဆိုက ျမန္မာ ကုန္စည္ႏွင့္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသားတို႔ အိႏၵိယသို႔ ပို႔၍ အေရာက္ အေပါက္ မ်ားၾကမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ အိႏၵိယႏွင့္ နယ္ခ်င္း စပ္ေနသည့္ ရခိုင္၊ ခ်င္း၊ စစ္ကိုင္းေဒသမ်ားသာမက ျမန္မာျပည္ အႏွံ႕အျပားတြင္ပါ အိႏၵိယ ကုန္စည္ႏွင့္ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံသားတို႔ကို တိုးတက္ ေတြ႕ျမင္လာရ ေပလိမ့္မည္။
အေနာက္ဘက္ (အိႏၵိယ)ႏွင့္ ဆက္ဆံေရး တိုးခ်ဲ႕ေနသည္႔ကာလတြင္ အေရွ႕ဘက္(တရုတ္)ႏွင့္လည္း ကလားတူ က႑ ေပါင္းစံု၌ ဆက္ဆံေရးမ်ား ရွိေနခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ပမာဏမ်ား ျပားလွေသာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး၊ ျမန္မာ့ျမစ္ႀကီးမ်ားတြင္ ထုတ္လုပ္ၿပီး တရုတ္ျပည္သို႔ ေရာင္းခ်မည့္ ေရအားလွ်ပ္စစ္၊ ဘဂၤလား ပင္လယ္ ျမန္မာကမ္းစပ္မွ သဘာဝဓါတ္ေငြ႕ကို တရုတ္ျပည္သို႔ တင္ပို႔မည့္ ဓါတ္ေငြ႕ ပိုက္လိုင္း၊ ယင္းႏွင့္အတူ တရုတ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာသို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ကားလမ္း၊ ရထား လမ္း၊ ေရနံပိုက္လိုင္းႏွင့္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာဆိပ္ စသည္ျဖင့္ ထုထည္ႀကီး မ်ားေသာ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား ပူးတြဲ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေနသည္။ ကူးလူးဆက္ဆံမႈ မ်ားျပား လာသည္ႏွင့္ အမွ် ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တရုတ္ ကုန္စည္မ်ားေရာ တရုတ္ ႏုိင္ငံသားမ်ားကိုပါ လက္ညွိဳးထိုး မလြဲ ျမင္လာၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
စင္စစ္ တုိင္းျပည္ ႏုိင္ငံတို႔ သူတစ္ပါးႏွင့္ ကူးလူး ဆက္ဆံၾကျခင္းသည္ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွွီးလိုမႈ အတြက္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ဘက္တြင္ အက်ိဳးအျမတ္ရလိုမႈ အတြက္လည္း ျဖစ္သည္။ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ကၽြမ္းက်င္သျဖင့္ အက်ိဳး အျမတ္ ရေအာင္ လုပ္ႏုိင္ေသာ္ ႏုိင္ငံ ႂကြယ္ဝ ခ်မ္သာမည္။ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးတြင္ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာစြာ လုပ္ႏုိင္ ေသာ္ ႏုိင္ငံဂုဏ္ရည္ တက္မည္၊ ၾသဇာတိကၠမ ရွိမည္။ ၎တို႔ ေပါင္းေသာ္ အင္အား ရွိေသာ ႏုိင္ငံျဖစ္မည္။
ႏို္င္ငံတုိင္းပင္ ဓနဥစၥာ၊ ၾသဇာ အာဏာတို႔ျဖင့္ အင္အား ရွိေသာ၊ တက္ႏုိင္လွ်င္ အင္အား ႀကီးေသာ ႏုိင္ငံျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရၿမဲ ျဖစ္သည္။ ထုိအင္အားျဖင့္ သူတစ္ပါးကို က်ဴးေက်ာ္ ထိပါးဖို႔ မရည္ရြယ္သည့္တိုက္ မိမိအား သူတစ္ပါး က်ဴးေက်ာ္ ထိပါးမႈ မျပဳႏုိင္ေအာင္ကား အင္အားရွိဖို႔ လိုသည္ဟု ခံယူၾကသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အင္အား ႀကီးသူႏွင့္ အဆင္ေျပေအာင္ ေပါင္းကာ အားကိုး ျပဳတာမ်ိဳး တစ္စံု တစ္ေယာက္၏ အႏၱရာယ္ကို ေၾကာက္၍ ၎ထံ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈ ခံယူတာမ်ိဳးလည္း ရွိတက္သည္။
သို႔ေသာ္ အင္အားႀကီးသူႏွင့္ အင္အား နည္းသူတို႔ နီးနီးကပ္ကပ္ ေပါင္းသင္းၾကသည့္ အခါ အင္အား နည္းသူ၌ အႏၱရာယ္ ရွိသည္။ အီစြပ္ ပံုျပင္မ်ားတြင္ ေၾကးအိုးႏွင့္ ေျမအိုးတို႔ အေၾကာင္း ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ပါ၏။ ျမစ္ေၾကာင္း ခရီးစုန္သည့္အခါ ေၾကးအိုးက ေျမအိုးအား ‘ ငါ့အနားကပ္ပါကြ၊ ငါေစာင့္ေရွာက္ပါ့မယ္’ ဟုဆို၏။ သည္အခါ ေရွ႕ေရး ေတြးေတာ တတ္ေသာ ေျမအိုးက ‘ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒါပဲ ေၾကာက္တာပါ၊ ခင္ဗ်ားသာ ခပ္ကြာကြာေလး ေနေပးမယ္ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ အႏၱရာယ္ကင္း ေဘးရွင္း စုန္ဆင္း ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္’ ဟု ျပန္ေျဖသည္။
ျမစ္ေၾကာင္း ခရီးဆိုတာ အၿမဲ လႈိင္းေလၿငိမ္သည္ မဟုတ္။ အကယ္၍ ေလတုိက္ လႈိင္းထသည့္ အခါ ေၾကးအိုးႏွင့္ ရိုက္မိလွ်င္ ခြပ္ခနဲ႔ မိမိသာ ကြဲလိမ့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျမအိုး သိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
သည္ပံုျပင္မွာ အိမ္နီးခ်င္း ပါရွားဘုရင္ ဆိုင္းရပ္(စ)ႏွင့္ ေပါင္းရန္ ႀကံေနေသာ လစ္ဒိယ ဘုရင္ ခရီးဆပ္(စ)အား သတိေပးေသာ သေဘာျဖင့္ အီစြပ္ ေျပာခဲ့ေသာ ပံုျပင္ ျဖစ္သည္။ ခရီးဆပ္(စ) နားမေထာင္သျဖင့္ ေနာင္တြင္ ေျမအိုး ကြဲသလို ကဲြခဲ့ရသည္။
ဆိုခဲ့သည့္ အတိုင္း တိုင္းျပည္ေတြသည္ မိမိတို႔ သာယာဝေျပာမႈ၊ အင္အား တိုးတက္မႈ၊ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရမႈတို႔ကို အေၾကာင္းျပကာ ကူးလူး ဆက္ဆံမႈေတြ တိုးခ်ဲ႕ရန္၊ နီးနီး နားနားမွသည္ ေဝးေဝး လံလံထိ ျဖန္႔ၾကက္ရန္ ႀကိဳးစားၾကသည္။
စီးပြားေရးအရ ကမာၻတြင္ ဒုတိယ အင္အား အႀကီးမားဆံုး ႏုိင္ငံျဖစ္လာသည့္ တရုတ္ျပည္သည္ သူ၏ ဓန အေဆာက္ အအံုကို ထိန္းသိမ္းရန္ႏွင့္ တိုးတက္ ခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ရန္ အတြက္ သမုဒၵရာ ႏွစ္စင္း ေပၚလစီကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္လာသည္။ သူ႔ တုိင္းျပည္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္း တစ္ခုလံုးသည္ နဂိုမူလကပင္ ပစိဖိတ္ သမုဒၵရာႏွင့္ ထိစပ္ေနၿပီး ျဖစ္သည္။ အေနာက္ ေတာင္ပိုင္း ယူနန္နယ္မွ ေန၍ ျမန္မာျပည္ ျဖတ္လမ္းျဖင့္ ဘဂၤလား ပင္လယ္ (အိႏၵိယ သမုဒၵရာ)သို႔ ထြက္ႏုိင္ေသာ္ ကမာၻႏွင့္ ကူးလူး ဆက္ဆံေရး အတြက္ သမုဒၵရာ ႏွစ္စင္း သူသံုးခြင့္ ရလိမ့္မည္။
ထိုအစီစအဥ္အရ အိႏၵိယ သမုဒၵရာသို႔ တရုတ္တို႔ ေရာက္ရွိ လာေတာ့မည့္ အခ်ိန္တြင္ သမုဒၵရာ တစ္စင္းလံုး မိမိအမည္ျဖင့္ အပိုင္ ရွိထားေသာ အိႏၵိယ ကလည္း အေရွ႕ေမွ်ာ္ ဝါဒကို အရွိန္ျမွင့္ကာ ေရွ႕တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ျမန္မာျပည္ ျဖတ္လမ္းမ်ား အားျဖင့္ ကူးလူး ဆက္ဆံမႈမ်ား တိုးတက္ ျဖန္႔ၾကက္ရန္ လုပ္ေဆာင္ လာသည္။
တရုတ္၊ အိႏၵိယ ႏွစ္ႏိုင္ငံလံုးပင္ ျမန္မာျပည္ကို ေစ့စပ္စြာ ၾကည့္ရႈ ကာသည္ ႏို္င္ငံႏွင့္ ဆက္ဆံေရးမွ မိမိတို႔ အက်ိဳးအျမတ္ မည္မွ် ရရွိႏုိင္သည္ကို ေမွ်ာ္ေခၚ၍ ဆက္ဆံေရးမ်ား တိုးခ်ဲ႕ရန္ လုပ္ေဆာင္ လာသည္။
လူႏွစ္ဦး ဆက္ဆံသည့္ အခါ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အကိ်ဳးအျမတ္ ထြက္ႏုိင္သကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံခ်င္း ဆက္ဆံရာ၌လည္း ႏွစ္ဖက္လံုး တြက္ေျခ ကိုက္သည့္ သူႏိုင္ပါႏုိင္ အေနအထားမ်ိဳး ရွိႏိုင္ပါသည္။ စင္စစ္ ထိုအေနအထားမ်ိဳး ေမွ်ာ္လင့္ ႏိုင္မွသာလွ်င္လည္း ႏုိင္ငံတို႔ ဆက္ဆံဖို႔ စဥ္းစားၾကၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ သံအိုး၊ ေၾကးအိုးတို႕ႏွင့္ အတူတကြ ခရီးသြား ရသည့္အခါ မိမိ၏ ႀကံ႕ခိုင္မႈ အတိုင္းအတာကို ၾကည့္၍ သတိဝိရိယႏွင့္ သြားဖို႔ လိုမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုပါသည္။
ျပည္သူ႔ေခတ္ အယ္ဒီတာ၊ ၂၀၊ ၁၀၊ ၂၀၁၁ မူရင္း ပိေတာက္ေျမ
0 ဦးကေဆြးေႏြးသြားပါတယ္..
Отправить комментарий